Baidu, karışık Q2 sonuçlarını açıkladı: AI Cloud büyümesi, çevrimiçi pazarlama zayıflığını dengeledi
PEKİN – Çinli teknoloji devi Baidu, Inc. (NASDAQ:BIDU) Perşembe günü karışık ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirketin kazançları beklentileri aşarken, gelir ise biraz altında kaldı. Şirketin AI Cloud işkolu güçlü büyüme göstermeye devam ederek, temel çevrimiçi pazarlama segmentindeki süregelen zayıflığı dengelemeye yardımcı oldu.
Baidu, ADS başına düzeltilmiş kazancın 21.02 RMB (2.89 dolar) olduğunu açıkladı ve bu rakam analistlerin 18.54 RMB tahminini aştı. Gelir ise 33.93 milyar RMB (4.67 milyar dolar) olarak gerçekleşti ve 34.14 milyar RMB’lik konsensüs tahmininin biraz altında kalarak geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse aynı seviyede kaldı.
Şirketin AI Cloud işkolu parlak bir nokta oldu ve çevrimiçi pazarlama dışı gelir yıllık bazda %10 artarak 7.5 milyar RMB’ye (1.03 milyar dolar) ulaştı. Ancak, makroekonomik zorlukların reklam harcamalarını etkilemeye devam etmesi nedeniyle çevrimiçi pazarlama geliri yıllık bazda %2 düşerek 19.2 milyar RMB’ye (2.64 milyar dolar) geriledi.
Baidu’nun Kurucu Ortağı ve CEO’su Robin Li, “AI Cloud ikinci çeyrekte hızlanmaya devam etti ve çevrimiçi pazarlama gelirindeki devam eden makro zorlukları dengeleyerek Baidu Core için mütevazı bir pozitif üst çizgi büyümesi sağladı,” dedi.
Şirket, otonom sürüş işkolu Apollo Go’daki ilerlemesini vurguladı ve Q2’de yaklaşık 899.000 yolculuk sağlayarak yıllık bazda %26 artış gösterdi. Baidu ayrıca Haziran ayında en son AI modeli ERNIE 4.0 Turbo’yu piyasaya sürdü.
Geleceğe bakıldığında, CFO Rong Luo, şirketin “AI Cloud büyümesinin ilerleyen dönemde güçlü bir ivme sürdürmesini” beklediğini söyledi. Baidu’nun hisse senedi, kazanç açıklamasının ardından piyasa öncesi işlemlerde çok az değişiklik gösterdi.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.